Onoarea de a fi filumenist

Din aprilie in grila TVR2 va intra o noua emisiune despre hobby-uri, de o ora, in care vor fi prezentate 4 personaje. Emisiunea se va numi HOBBYCEIURI si va fi difuzata duminica la ora 10. Ne-am gandit sa venim si la d-voastra daca sunteti de acord, pentru ca din cate stim noi, aveti cea mai mare colectie de cutii de chibrituri …

Este mesajul primit într-un moment în care nu am fost în stare să susţin o conversaţie telefonică (eram preocupat să tuşesc non-stop!).

Evident că mă onorează şi încântă propunerea, cu atât mai mult cu cât TVR a fost prima televiziune care a menţionat pasiunea mea pentru filumenie (este adevărat că, prin ‛84, nici nu era alta pe la noi!). Acum mai bine de un deceniu, am avut onoarea să fiu inclus printre „eroii” de la Garantat 100%. Atunci, am fost filmat şi intervievat în cadrul unei expoziţii de filumenie la Muzeul din Gherla. În timp, am mai apărut la televiziuni, în legătură cu expoziţiile mele. Îmi amintesc reportajul realizat de PROTV, la sediul Fundaţiei „Mama Ana” din Turda, undeva prin ‛97?, de Sorin Grecu. Atunci, tema era „Cherchez la femme pe cutia de chibrituri”.
Hai, să vă povestesc avatarurile organizării unei expoziţii:

Am întocmit un exponat „Istoria automobilului”, cu imagini ale automobilelor, între căruţa cu motor cu aburi a lui Cugnot, de prin 1770, şi până la o Lada a anului 1970.
Mă duc la Casa Armatei din Cluj Napoca, unde-l cunoşteam pe şef şi îl chestionez despre condiţiile în care aş putea deschide acolo expoziţia. Am aflat că, pentru 10 zile, chiria sălii este 600.000 de lei (vechi!) – salarul meu pe o lună, la momentul respectiv! – iar siguranţa materialelor este problema mea.

După două săptămâni, în care am colindat pe la vreo treizeci de firme care aveau tangenţă cu subiectul, adunând un total de sponsorizări de 0 (zero) lei, am comunicat amicului de la Casa Armatei abandonul.

După două zile, amicul mă sună: Am o acţiune cu ofiţeri din trupele de mecanizate, includ expoziţia ta în program, îţi asigur şi protocol şi garantez securitatea exponatului. Amicul era şi el colecţionar şi-l duruse renunţarea mea!

Aşa am putut oferi, timp de zece zile, Istoria automobilelor pe cutii de chibrituri. Evident, cu ample ecouri în mass-media clujeană.

Cum va fi, acum, cu TVR-ul, veţi afla la momentul oportun.

About Zamfir POP

M-am născut cândva - din păcate, fără să ştiu de ce, şi voi muri într-un alt cândva - din fericire, fără să ştiu dinainte! Şmecher – nu sunt, talentat – nu sunt, titrat – nu sunt, bogat – nici atât (dimpotrivă!) Pentru contactare, alegeţi: e-mail: zamfirpop@zamfirpop.com messenger: zamfir_pop sau skype: zamfirpop
Acest articol a fost publicat în Zamfir filumenistul și etichetat , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

8 răspunsuri la Onoarea de a fi filumenist

  1. modoro spune:

    Felicitări, și mă bucur. Se pare că există un interes tot mai mare pentru tot ce este de domeniul trecutului și este bine că și televiziunile se implică la popularizarea colecționarilor și colecțiilor uneori neștiute decât de cei apropiați lor. Eu sunt de părere că ele trebuie scoase la „lumină”, dar cum posibilitatea de a realiza expoziții este foarte greu sau aproape imposibil, sunt salutare aceste emisiuni.
    Mult succes.

    • Zamfir POP spune:

      # modoro: Ai sesizat foarte bine motivul pentru care mă bucură şansa oferită de TVR. Rămâne să ies de sub viroză şi să mă apuc de căutat locul potrivit.

  2. zoltybogata spune:

    Bravo, mă bucur pt tine, de abia aştept să te văd la tv, felicitări. Multă sănătate

  3. se-cret spune:

    Felici-tării ! Păcat că nu voi putea vedea emisiunea.

    • Zamfir POP spune:

      # se-cret: Nu este sigur: poate, va fi preluată pe TVR internaţional sau, poate, îţi voi trimite link-ul spre a o vedea online. Dar, deocamdată este doar un proiect în discuţie.

  4. Nicu spune:

    Interesante lucruri poate face un om care se dedica unei pasiuni.

Lasă un răspuns

